Veelgestelde vragen overzicht.

  • De verzekering

    De verzekering

    • Wat is de premie van de Hypotheek Aflos Verzekering?

      Uw premie is afhankelijk van uw persoonlijke situatie; onder andere van uw hypotheekbedrag, de rente en uw leeftijd. Wilt u weten hoe hoog de premie voor u is? Neemt u dan contact op met een bemiddelaar.

    • Is de premie van de Hypotheek Aflos Verzekering aftrekbaar voor mijn inkomstenbelasting?

      Nee. De uitkering die u ontvangt is ook belastingvrij.

    • Hoe lang duurt mijn verzekering?

      Uw verzekering duurt twaalf maanden, met elk jaar een nieuw voorstel voor een nieuwe verzekering tot maximaal de vervaldatum van uw laatste verzekering.

    • Wat staat er in het voorstel voor een nieuwe verzekering?

      In het voorstel voor een nieuwe verzekering staat wat de premie en voorwaarden worden voor de nieuwe verzekering. Als er iets verandert, leggen wij uit waarom wij dat doen.

    • Kan het ook zo zijn dat de premie en/of de voorwaarden een aantal jaar gelijk blijven?

      Ja, het kan zo zijn dat de voorwaarden en de premie gelijk blijven. Of dat wij de premie verlagen. Wij willen u natuurlijk graag verzekerd houden. Grote wijzigingen proberen wij altijd te voorkomen. Als er iets verandert, leggen wij altijd uit waarom wij dat doen.

    • Welke veranderingen moet ik doorgeven?

      De volgende veranderingen moet u (of na uw overlijden uw nabestaanden) direct aan ons melden:

      • U gaat verhuizen.
      • U krijgt een ander e-mailadres.
      • U hebt geen hypotheek meer.
      • U bent overleden.
      • U gaat met een arbeidscontract voor minder dan 16 uur per week werken, of u werkt niet meer in loondienst in Nederland. Dat doet u niet omdat u arbeidsongeschikt of werkloos bent, maar om een andere reden.
      • U gaat als zelfstandig ondernemer werken.
      • U gaat een ander beroep uitoefenen.
      • U gaat andere werkzaamheden uitoefenen.
      • U verblijft langer dan twee maanden in het buitenland.

      Wij beoordelen dan of u de verzekering door kunt laten lopen.

    • In welke situaties mogen wij uw verzekering veranderen?

      Wij mogen de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering veranderen. Dat mogen wij doen als wij uw verzekering verlengen. Verandert de wet- of regelgeving? En heeft dit direct gevolgen voor uw verzekering? Dan mogen wij voor een bepaalde groep verzekeringen of verzekeringnemers op elk moment en zo vaak als nodig is de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden veranderen. Wij wachten dan niet tot het moment waarop wij uw verzekering verlengen. Dat doen wij bijvoorbeeld als het UWV de WIA-keuring op een ander moment gaat doen. In de laatste twintig jaar is de wet gemiddeld eens in de acht jaar veranderd. De invoering van de Wet Werk en Zekerheid vanaf 2015 was de laatste grote verandering.

      Veranderen wij de maandpremie of de verzekeringsvoorwaarden? Dan ontvangt u daarover eerst bericht van ons. U krijgt ons bericht minimaal twee maanden voor de datum waarop de wijziging ingaat. Hierin leest u:

      • Wat er is veranderd.
      • De reden voor de verandering.
    • Welke kenmerken van uw verzekering veranderen wij niet?

      De volgende kenmerken van uw verzekering veranderen wij niet:

      • De vervaldatum van uw laatste verzekering.
      • Het uitkeringsschema voor arbeidsongeschiktheid dat staat op uw eerste verzekeringsbewijs.
      • De hoogte en het maximaal aantal uitkeringen voor werkloosheid.
      • Het document: 'Hoe gaan wij om met bestaande aandoeningen?'.

Neem gratis contact met ons op Vragen?