Veelgestelde vragen overzicht.

  • Vragen over de herstelkostenregeling

    Vragen over de herstelkostenregeling

    • Wat is de herstelkostenregeling?

      BNP Paribas Cardif doet haar best om geen fouten te maken. Maar soms gaat er wel eens wat mis. Uw adviseur moet dit dan herstellen. Daarvoor moet u hem betalen. Gebeurt dit bij u? Dan betaalt BNP Paribas Cardif dit geld aan u terug. Dit staat in de herstelkostenregeling van het Verbond van Verzekeraars.

    • Voor welke producten is de herstelkostenregeling?

      De herstelkostenregeling is bedoeld voor producten die vallen onder het provisieverbod. Dit staat vanaf 1 januari 2013 in de wet. Bij BNP Paribas Cardif gaat het om de Life Care Overlijdensrisicoverzekering, de Hypotheek Opvang Polis en Credit Care.

    • Voor welke fouten is de herstelkostenregeling?

      De herstelkostenregeling gaat over fouten die BNP Paribas Cardif vanaf 1 januari 2013 maakt. Bijvoorbeeld in de opmaak van polissen. Of in andere documenten en offertes die bij uw polis horen. Uw adviseur controleert deze documenten altijd. Ziet hij een fout? Dan laat hij dat aan ons weten. Wij passen de fout dan aan. Uw adviseur controleert de documenten daarna nog een keer. Dat hoort allemaal bij de normale werkwijze. Ontdekt u of uw adviseur later toch een fout? Dan gaat de herstelkostenregeling in.

    • Hoe werkt de herstelkostenregeling?

      Uw adviseur laat ons weten als de herstelkostenregeling moet ingaan. U kunt dit ook zelf aan ons laten weten. Is de fout opgelost? Dan stuurt de adviseur u een rekening. Deze moet u eerst zelf betalen. Daarna stuurt u de rekening naar ons. Dan betalen wij het bedrag aan u terug.

    • Hoe dien ik een rekening in?

      U kunt de rekening op twee manieren naar ons sturen.

      • Stuur een e-mail naar: info@bnpparibascardif.nl.
      • Stuur een brief naar:
        BNP Paribas Cardif
        Cardif Contact Center
        Postbus 4006
        4900 CA Oosterhout


      Zet op de rekening uw polisnummer of offertenummer. En uw rekeningnummer. Dan betalen wij u binnen zes weken.

    • Waarom betalen jullie de rekening niet aan de adviseur?

      Op 1 januari 2013 is er een provisieverbod ingevoerd. Dat betekent dat een verzekeraar voor complexe en impactvolle producten geen geld aan uw adviseur mag betalen.

    • Betalen jullie elke rekening?

      Nee, het bedrag op de rekening moet overeenkomen met het uurloon van de adviseur. En met zijn werkzaamheden. BNP Paribas Cardif controleert dit. We kijken of het uurloon klopt met het bedrag dat op de website van de adviseur staat. We betalen maximaal € 150,- per uur.

Neem gratis contact met ons op Vragen?