Corona-update – uiteraard staat de veiligheid van onze medewerkers voorop, daarom werken veel van onze medewerkers thuis. Ook hebben wij op dit moment aangepaste openingstijden: van 10.00 uur tot 16.00 uur. Onze teams doen hun uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk voort te zetten zoals u dat van ons gewend bent. Maar het is mogelijk dat u langer in de wacht staat aan de telefoon. Kijk daarom eerst of uw vraag tussen de meest gestelde vragen staat. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar info@bnpparibascardif.nl. Onze mailbox is namelijk vanuit huis beter beschikbaar. Wij doen al het mogelijke om uw aanvraag, vraag, wijziging of ander verzoek zo spoedig mogelijk te behandelen.

Sluiten

Veelgestelde vragen overzicht.

  • U wilt uw verzekering veranderen

    U wilt uw verzekering veranderen

    • Jullie schrijven de premie van mijn bankrekening af. Kan ik het rekeningnummer veranderen?

      U kunt uw rekeningnummer wijzigen. 

      Blijft de premiebetaler hetzelfde? Dan is alleen een ondertekend verzoek van de verzekeringnemer waarin het nieuwe IBAN en het polisnummer wordt genoemd nodig.

      Wijzigt de premiebetaler dan is het volgende nodig:
      - Ondertekend verzoek van de verzekeringnemer
      - Door de premiebetaler ingevulde en ondertekende SEPA machtiging
      - Een kopie van het legitimatiebewijs van de premiebetaler

      SEPA-machtiging

      De stukken opsturen

      U stuurt de stukken naar ons op per post of als bijlagen bij een e-mail. Klik hier voor onze contactgegevens.

      Wij passen uw rekeningnummer aan

      Hebben wij uw e-mail of brief gekregen? Dan veranderen wij uw rekeningnummer. Dat doen we binnen vijf werkdagen. U ontvangt daarvan van ons een bevestiging.

      Als u van bank wisselt, ontvangt u een pre-notificatie. Dit is een machtiging waarin wij de eerste afschrijving bij uw nieuwe bank aankondigen. De eerstvolgende afschrijving zal dan op de 15e van de maand zijn of later wanneer deze datum in het weekend valt. De incasso zal dan eenmalig afwijken van de normale afschrijvingen.

    • Hoe verander ik mijn adres?

      Geef hier uw nieuwe adres aan ons door.

    • Ik verander mijn verzekering. Krijg ik een nieuw polisblad?

      Ja. Elke keer als u of wij iets veranderen, krijgt u een nieuw polisblad.

    • Kan ik de begunstigde van de verzekering veranderen?

      De begunstigde krijgt de uitkering. Of u deze kan veranderen, hangt af van uw verzekering. En van wat er op uw polisblad staat. Staat hier dat de begunstiging is aanvaard? Dan mag u de begunstigde alleen veranderen als hij of zij dat goedvindt.

    • Ik heb mijn verzekering in onderpand gegeven aan mijn bank. Kan ik dat veranderen?

      Dat kan als uw bank dit goedvindt. Uw bank moet dit goedvinden om de volgende reden: u hebt een lening of hypotheek bij uw bank. Uw verzekering én de uitkering zijn een onderpand voor uw lening of hypotheek. Dat geeft de bank zekerheid dat u uw lening of hypotheek (voor een deel) kunt terugbetalen. Ook als u overlijdt. Dat noemen we ‘verpanden’. Wilt u naar een andere bank met uw hypotheek? Dan kunt u uw verzekering meenemen als onderpand voor deze bank. 

    • Kan ik de verzekerde bedragen van mijn verzekering veranderen?

      Dit kan soms binnen de verzekering die u nu hebt. En soms moet u hiervoor een extra verzekering afsluiten. Dat hangt af van uw verzekering en van de algemene verzekeringsvoorwaarden die voor u gelden.

    • Ik wil wel of juist geen belasting over mijn uitkering betalen. Kan ik dat veranderen?

      Bij sommige arbeidsongeschiktheidsverzekeringen kunt u de premie van de belasting aftrekken. U betaalt dan belasting over de uitkering. Dat kiest u zelf als u de verzekering afsluit. Dit kunt u meestal niet meer veranderen. Op uw polisblad ziet u wat uw keuze is.

    • Ik wil graag iets anders veranderen. Kan dat?

      Dat kan. Geef het aan op dit formulier. U krijgt binnen twee werkdagen antwoord. We sturen u een e-mail of we bellen u. U kunt op het formulier aangeven wat u het prettigst vindt.

       

    Gewicht: 
    0

Neem gratis contact met ons op Vragen?

Cookies

Als u cookies accepteert, kunt u onze website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie.

Wilt u cookies accepteren? Klik dan op 'Accepteren'. Wilt u dat niet? Klik dan op 'Enkel noodzakelijke cookies'.

Wilt u eerst meer lezen over cookies voordat u uw keuze maakt? Lees dan onze cookieverklaring.

Accepteren Enkel noodzakelijke cookies

Cookies