Corona-update – uiteraard staat de veiligheid van onze medewerkers voorop, daarom werken veel van onze medewerkers thuis. Ook hebben wij op dit moment aangepaste openingstijden: van 10.00 uur tot 16.00 uur. Onze teams doen hun uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk voort te zetten zoals u dat van ons gewend bent. Maar het is mogelijk dat u langer in de wacht staat aan de telefoon. Kijk daarom eerst of uw vraag tussen de meest gestelde vragen staat. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail naar info@bnpparibascardif.nl. Onze mailbox is namelijk vanuit huis beter beschikbaar. Wij doen al het mogelijke om uw aanvraag, vraag, wijziging of ander verzoek zo spoedig mogelijk te behandelen.

Sluiten

Veelgestelde vragen overzicht.

  • U wilt uw verzekering veranderen

    U wilt uw verzekering veranderen

    • Jullie schrijven de premie van mijn bankrekening af. Kan ik het rekeningnummer veranderen?

      U kunt uw rekeningnummer wijzigen. Hiervoor hebben wij van u nodig:

      1. Een ondertekend verzoek van de verzekeringnemer.
      2. Een door de premiebetaler volledig ingevulde en ondertekende SEPA-machtiging. Hieronder vindt u de knop naar de machtiging.
      3. Een kopie van uw bankpas of een rekeningafschrift.
      4. Is de verzekeringnemer niet dezelfde persoon als de premiebetaler? Vult u dan een formulier in voor het wijzigen van de premiebetaler. U kunt het formulier hieronder downloaden. Stuurt u ons dan ook een kopie van het legitimatiebewijs van de premiebetaler.

      SEPA-machtiging

      Formulier wijzigen premiebetaler

      De stukken opsturen

      U stuurt de stukken naar ons op per post of als bijlagen bij een e-mail. Klik hier voor onze contactgegevens.

      Wij passen uw rekeningnummer aan

      Hebben wij uw e-mail of brief gekregen? Dan veranderen wij uw rekeningnummer. Dat doen we binnen vijf werkdagen. U ontvangt daarvan van ons een bevestiging.

      Als u van bank wisselt, ontvangt u een pre-notificatie. Dit is een machtiging waarin wij de eerste afschrijving bij uw nieuwe bank aankondigen. De eerstvolgende afschrijving zal dan op de 15e van de maand zijn of later wanneer deze datum in het weekend valt. De incasso zal dan eenmalig afwijken van de normale afschrijvingen.

    • Hoe verander ik mijn adres?

      Geef hier uw nieuwe adres aan ons door.

    • Ik verander mijn verzekering. Krijg ik een nieuw polisblad?

      Ja. Elke keer als u of wij iets veranderen, krijgt u een nieuw polisblad.

    • Kan ik de begunstigde van de verzekering veranderen?

      De begunstigde krijgt de uitkering. Of u deze kan veranderen, hangt af van uw verzekering. En van wat er op uw polisblad staat. Staat hier dat de begunstiging is aanvaard? Dan mag u de begunstigde alleen veranderen als hij of zij dat goedvindt.

    • Ik heb mijn verzekering in onderpand gegeven aan mijn bank. Kan ik dat veranderen?

      Dat kan als uw bank dit goedvindt. Uw bank moet dit goedvinden om de volgende reden: u hebt een lening of hypotheek bij uw bank. Uw verzekering én de uitkering zijn een onderpand voor uw lening of hypotheek. Dat geeft de bank zekerheid dat u uw lening of hypotheek (voor een deel) kunt terugbetalen. Ook als u overlijdt. Dat noemen we ‘verpanden’. Wilt u naar een andere bank met uw hypotheek? Dan kunt u uw verzekering meenemen als onderpand voor deze bank. 

    • Kan ik de verzekerde bedragen van mijn verzekering veranderen?

      Dit kan soms binnen de verzekering die u nu hebt. En soms moet u hiervoor een extra verzekering afsluiten. Dat hangt af van uw verzekering en van de algemene verzekeringsvoorwaarden die voor u gelden.

      Wilt u de hoogte van het verzekerd bedrag verlagen?
      Past het verzekerd bedrag niet meer bij uw huidige situatie? Dan hebt u de mogelijkheid om het verzekerd bedrag op uw verzekering te verlagen. Dit is afhankelijk van de algemene polisvoorwaarden behorende bij uw verzekering. Stuurt u ons hiervoor een door de verzekeringnemer ondertekend verzoek. Hieronder vindt u de knop naar het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.

      Formulier verlagen verzekerd bedrag

      Hebt u een Life Care Overlijdensrisicoverzekering?
      Hebt u uw verzekering in onderpand gegeven aan uw hypotheekverstrekker? Dan moet de hypotheekverstrekker (bank) toestemming geven voor het verlagen van uw verzekerd bedrag. U kunt dit akkoord bij uw hypotheekverstrekker opvragen. Zij sturen dit vervolgens naar ons toe. Zodra wij uw ondertekende wijzigingsverzoek en het akkoord van de hypotheekverstrekker hebben ontvangen, kunnen wij het verzekerd bedrag verlagen.

      U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en de eventueel benodigde stukken, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar BNP Paribas Cardif Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.

      Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.

    • Ik wil wel of juist geen belasting over mijn uitkering betalen. Kan ik dat veranderen?

      Bij sommige arbeidsongeschiktheidsverzekeringen kunt u de premie van de belasting aftrekken. U betaalt dan belasting over de uitkering. Dat kiest u zelf als u de verzekering afsluit. Dit kunt u meestal niet meer veranderen. Op uw polisblad ziet u wat uw keuze is.

    • Ik wil graag iets anders veranderen. Kan dat?

      Dat kan. Geef het aan op dit formulier. U krijgt binnen twee werkdagen antwoord. We sturen u een e-mail of we bellen u. U kunt op het formulier aangeven wat u het prettigst vindt.

       

    • Ik ben zelfstandig ondernemer geworden. Ben ik nog verzekerd?

      Bent u als zelfstandig ondernemer begonnen? Laat dit dan aan ons weten. Wij kijken graag voor u na of wij u ook als zelfstandig ondernemer kunnen blijven verzekeren. Stuurt u ons een door u ondertekend verzoek voor het aanpassen van uw dienstverband samen met een uittreksel Kamer van Koophandel. Hieronder vindt u de knop naar het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.

      Formulier wijzigen loondienst naar zelfstandig ondernemer

      U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en de eventueel benodigde stukken, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.

      Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen of dat we de verzekering moeten beeindigen.

    • Ik wil de verzekeringnemer op mijn polis veranderen. Kan dat?

      Om de verzekeringnemer te kunnen wijzigen, hebben wij een door de huidige en nieuwe verzekeringnemer ondertekend verzoek nodig. Stuurt u ook een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer mee? Hieronder vindt u de knop naar het formulier welke u kunt gebruiken voor het wijzigen van de verzekeringnemer.

      Formulier wijzigen verzekeringnemer

      U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.

      Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.

    • Wij zijn uit elkaar/ gescheiden. Wij willen de verzekering laten splitsen. Kan dat?

      U kunt de verzekering laten splitsen zodat u ieder uw eigen verzekering krijgt. Om de verzekering te kunnen splitsen, hebben wij een door u beiden ondertekend verzoek nodig. Hieronder vindt u de knop naar het formulier welke u kunt gebruiken voor het wijzigen van de verzekeringnemer. 

      Hebt u een verzekering met dekking arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid? Gebruik dan onderstaand formulier:

      Formulier splitsen verzekering met dekking arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid 

      Hebt u een verzekering met dekking overlijden? Gebruik dan onderstaand formulier:

      Formulier splitsen verzekering met dekking overlijden 

      Betaalt u de verzekering met een maandpremie? Stuurt u ons dan ook een nieuwe machtiging voor het afschrijven van de maandpremie. Deze kunt u hieronder downloaden.

      SEPA-machtiging 

      U kunt het door u beiden ondertekend verzoek scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.

      Hebben wij uw wijzigingsverzoek ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.

    Gewicht: 
    0

Neem gratis contact met ons op Vragen?

Cookies

Als u cookies accepteert, kunt u onze website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie.

Wilt u cookies accepteren? Klik dan op 'Accepteren'. Wilt u dat niet? Klik dan op 'Enkel noodzakelijke cookies'.

Wilt u eerst meer lezen over cookies voordat u uw keuze maakt? Lees dan onze cookieverklaring.

Accepteren Enkel noodzakelijke cookies

Cookies