Veelgestelde vragen overzicht.

  • Uw verzekerde maandlasten

    Uw verzekerde maandlasten

    • Ik heb mijn hypotheeklasten verzekerd. Is het verzekerd maandbedrag op mijn polisblad gegarandeerd?

      Ja, als u voldoet aan de verzekeringsvoorwaarden, dan garanderen wij dit bedrag. Wij kijken niet hoeveel uw inkomen daalt als u arbeidsongeschikt of werkloos raakt. Wel kijken we of u de verzekerde hypotheeklasten nog hebt. En of uw verzekerd maandbedrag niet te hoog is. Dat doen we in ieder geval als u een uitkering aanvraagt. Geef wijzigingen daarom altijd aan ons door. Zo voorkomt u teleurstellingen.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Ik ga verhuizen. Wat moet ik doorgeven?

      Geef zo snel mogelijk uw nieuwe adres aan ons door, en laat ons weten of dit een huur- of koopwoning is. Ga ook voor uzelf na of uw verzekering nog bij u past. Uw financieel adviseur kan u hierover adviseren.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Ik heb mijn huis verkocht en ga tijdelijk huren. Ik ben van plan om binnenkort weer een huis te kopen. Kan mijn verzekering doorlopen?

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u of uw verzekering nog dekking biedt in uw situatie. Of u er verstandig aan doet om uw verzekering te stoppen of aan te passen, kunnen wij niet beoordelen. Wilt u dit toch graag weten? Neem dan contact op met uw financieel adviseur.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Ik heb mijn hypotheek overgesloten naar een andere geldverstrekker. Ik ben nu een stuk voordeliger uit. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

      Niet altijd. Hoe hoog uw verzekerd maandbedrag mag zijn, hangt af van de hoogte van uw hypotheeklasten. In uw verzekeringsvoorwaarden leest u hoe hoog uw verzekerd maandbedrag mag zijn. Ga voor uzelf na of uw verzekerd bedrag niet te hoog is. Of u er verstandig aan doet om uw verzekering aan te passen, kunnen wij niet beoordelen. Wilt u dit toch graag weten? Neem dan contact op met uw financieel adviseur. Als wij niks van u horen, gaan wij ervan uit dat uw verzekerd maandbedrag niet te hoog is. Vraagt u een uitkering bij ons aan? Dan controleren wij of u nog hypotheeklasten hebt en of uw verzekerd maandbedrag niet te hoog is.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Mijn hypotheeklasten zijn gestegen. Moet ik dit aan jullie doorgeven?

      Nee, dat moet niet. Wel is het verstandig om voor uzelf na te gaan of uw verzekering nog bij uw situatie past. In uw verzekeringsvoorwaarden leest u hoe hoog uw verzekerd maandbedrag mag zijn. En of u uw verzekerd bedrag kan verhogen. Of u er verstandig aan doet om uw verzekering aan te passen, kunnen wij niet beoordelen. Wilt u dit toch graag weten? Neem dan contact op met uw financieel adviseur. Als wij niks van u horen, gaan wij ervan uit dat uw verzekering nog bij u past.

    • Ik betaal huur en heb dus geen hypotheeklasten. Ben ik dan verzekerd?

      Niet in alle gevallen. Onze verzekeringen zijn bedoeld om hypotheeklasten te verzekeren. Maar in sommige gevallen zijn ook huurlasten verzekerd. In uw verzekeringsvoorwaarden leest u of uw verzekering dekking biedt als u huur betaalt.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Ik heb al jaren geen hypotheek meer. Dit heb ik nooit eerder aan jullie doorgegeven. Per wanneer stopt mijn verzekering?

      Staat in uw verzekeringsvoorwaarden dat uw verzekering stopt wanneer u geen hypotheeklasten meer hebt? Dan stoppen wij uw verzekering op de dag dat u ons vertelt dat u geen hypotheeklasten meer hebt.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Waarom moet ik bewijsstukken van mijn hypotheeklasten opsturen?

      Vraagt u een uitkering bij ons aan? Dan controleren wij of uw verzekering nog past bij uw situatie. We kijken bijvoorbeeld of u nog steeds maandelijks hypotheeklasten hebt en of uw verzekerd bedrag niet te hoog is.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

    • Wat gebeurt er als mijn verzekerd bedrag te hoog is?

      Zien wij dat uw verzekerd bedrag te hoog is? Dan verlagen wij uw verzekerd bedrag, zodat uw verzekerd bedrag weer voldoet aan uw verzekeringsvoorwaarden. Dat doen we op de dag dat wij dit zien. Of per de datum dat u van ons een uitkering krijgt, als dat eerder is. Hebt u voor de periode daarna teveel premie betaald? Dan betalen we die aan u terug.

      In uw verzekeringsvoorwaarden leest u de afspraken die voor u gelden. Lees ook de andere vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Neem gratis contact met ons op Vragen?