Corona-update – uiteraard staat de veiligheid van onze medewerkers voorop, daarom werken veel van onze medewerkers thuis. Ook hebben wij op dit moment aangepaste openingstijden: van 10.00 uur tot 16.00 uur. Onze teams doen hun uiterste best om onze dienstverlening zo goed mogelijk voort te zetten zoals u dat van ons gewend bent. Maar het is mogelijk dat u langer in de wacht staat aan de telefoon. Kijk daarom eerst of uw vraag tussen de meest gestelde vragen staat. Staat uw vraag er niet tussen? Stuur dan een e-mail sturen naar info@bnpparibascardif.nl. Onze mailbox is namelijk vanuit huis beter beschikbaar. Wij doen al het mogelijke om uw aanvraag, vraag, wijziging of ander verzoek zo spoedig mogelijk te behandelen.

Sluiten

Adviseurs benaderen bestaande hypotheekklanten over ‘crisis-gerelateerde’ risico’s

23% van de adviseurs heeft in de afgelopen maanden adviesgesprekken gegenereerd

Oosterhout, 14 juni 2013 – De economische omstandigheden zijn voor adviseurs in toenemende mate reden om ook klanten die al een hypotheek hebben opnieuw te adviseren over inkomensgerelateerde risico’s. Een kwart van de adviseurs heeft in de afgelopen maanden actief klanten benaderd met dit doel. Dat blijkt uit een rondvraag van BNP Paribas Cardif onder 250 adviseurs.

BNP Paribas Cardif lanceerde eerder dit jaar een mediacampagne om consumenten te wijzen op de mogelijkheid om hypotheekgerelateerde risico’s af te dekken. De evaluatie van de campagnestart onder adviseurs wijst uit dat 23 procent van hen in de afgelopen maanden adviesgesprekken gegenereerd heeft, als gevolg van de behoefte bij consumenten om de impact van arbeidsongeschiktheid en werkloosheid inzichtelijk te maken. Ondanks dat veel adviseurs weinig tijd hebben vanwege noodzakelijke hersteladviezen, zien zij het belang van het bespreken van deze risico’s in het kader van hun zorgplicht en lange termijn klantrelatie.

“Wij zien dat vooral advieskantoren die heel dicht bij hun klanten staan succes hebben met het actief benaderen van klanten voor een adviesgesprek op basis van hypotheekgerelateerde risico’s. Groeiende werkloosheid en de schrijnende situatie op de huizenmarkt maken dat consumenten grote behoefte hebben aan advies. Het actief aankaarten van de potentiële impact brengt deze adviseurs opnieuw met hun klanten aan tafel. Voor ons een duidelijk signaal dat adviseurs juist nu hun toegevoegde waarde kunnen aantonen”, licht Marieke van Zuien, directeur intermediaire distributie toe.

BNP Paribas Cardif vervolgt in juli de TV- en online campagne ‘Niet-te-Koop’ en biedt adviseurs de mogelijkheid om in deze periode en daarna gebruik te maken van campagnematerialen.

Adviseurs benaderen bestaande hypotheekklanten over ‘crisis-gerelateerde’ risico’s

Contactgegevens



Telefoon: +31 162 48 60 00

Gerelateerde artikelen

Neem gratis contact met ons op Vragen?

Cookies

Als u cookies accepteert, kunt u onze website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie.

Wilt u cookies accepteren? Klik dan op 'Accepteren'. Wilt u dat niet? Klik dan op 'Enkel noodzakelijke cookies'.

Wilt u eerst meer lezen over cookies voordat u uw keuze maakt? Lees dan onze cookieverklaring.

Accepteren Enkel noodzakelijke cookies

Cookies