BNP Paribas Cardif introduceert Generation F

Unieke manier om diepgaande, visuele en rijke informatie te vergaren over de consument in verschillende levensstadia

OOSTERHOUT, 31 juli 2012 – Verzekeringsmaatschappij BNP Paribas Cardif, onderdeel van de Groep BNP Paribas, startte onlangs met haar nieuwe mediaplatform Generation F. Generation F staat voor Generation Finance en is een nieuwe, unieke manier om erachter te komen wat er bij consumenten speelt en waar hun interesses liggen. De rol die geld in hun leven speelt is daarbij een van de centrale thema’s.

Generation F is volledig gebaseerd op nieuwe media. Centrale onderdelen zijn een online platform en de speciale app ‘Cardif Panel’. Consumenten delen via deze weg meningen, ervaringen, foto’s en filmpjes. Deels wordt het programma gestuurd, maar BNP Paribas Cardif laat zich vooral verrassen door nieuwe inzichten die de consument zelf aanreikt. Op deze manier maakt de verzekeraar deel uit van de sociale context en vindt er steeds uitwisseling plaats op het moment dat meningen worden gevormd.

Het platform start kleinschalig met negen deelnemers. Het is de bedoeling om dit aantal in de loop van de tijd uit te breiden. Onderwerpen die centraal staan zijn van toepassing op de klant als mens en de relatie met financiële zaken. Hierbij kan gedacht worden aan miskopen, vakantiebestedingen, administratieve blunders, huishoudboekjes, droomwensen en spaardoelen. Door middel van de app kan BNP Paribas Cardif bovendien op elk moment inspelen op actuele omstandigheden en de groep deelnemers vragen hun reactie te geven op bijvoorbeeld economische ontwikkelingen en hun gevoelens daarbij.

Het doel van de nieuwe onderzoeksmethode is om diepgaande, visuele en rijke informatie te vergaren over de consument in verschillende levensstadia. BNP Paribas Cardif wil met behulp van Generation F op een structurele manier nieuwe inzichten opdoen. “We vinden het belangrijk dat de consument binnen onze organisatie een steeds grotere invloed heeft en we zetten een diversiteit aan middelen in om dat te faciliteren”, zegt Kim Derrix, manager Customer Insight. “Generation F beschouwen we als een experiment; we zijn niet op zoek naar statistieken, maar naar waardevolle inzichten die ontstaan door diverse consumenten echt goed te leren kennen.”

BNP Paribas Cardif introduceert Generation F

Contactgegevens



Telefoon: (0162) 486 000

Neem gratis contact met ons op Vragen?