Nieuwe cardif.nl past helemaal in deze tijd

Gebruikersgemak en overzichtelijkheid zijn belangrijkste verbeterpunten

Verzekeringsmaatschappij Cardif, onderdeel van de Groep BNP Paribas, heeft haar corporate website http://www.cardif.nl volledig vernieuwd. Belangrijke verbeterpunten zijn het gebruikersgemak en de overzichtelijkheid van de site, waardoor men binnen enkele clicks de juiste informatie gevonden heeft.

De nieuwe cardif.nl is duidelijk gericht op de consument. Zowel bestaande als potentiële klanten kunnen alle benodigde informatie eenvoudig vinden. Na onderzoek waarom mensen de website van Cardif tot nu toe bezochten, is besloten om juist die informatie prominenter in beeld te brengen. “We hebben dus niet alleen onze producten overzichtelijk weergegeven, maar er is ook veel tijd gestoken in het onderdeel klantenservice,” licht Manager Marketingcommunicatie Hanny Breel toe. “Cardif is een innovatieve maatschappij en daar hoort in onze ogen een website bij die past in deze tijd. Intern is daarom gekeken naar de meest gestelde vragen door klanten en hiervan hebben wij de antwoorden kort en bondig samengevat in een FAQ-lijst. Ook hebben we voor onze klanten het wijzigen van een adres of het opvragen van een kopie polis vereenvoudigd door middel van online formulieren.” Andere onderdelen binnen de site die zorgen voor meer gebruikersgemak zijn de slimme zoekfunctie en het gebruik van een tag cloud met belangrijke zoekwoorden op de homepage van cardif.nl.

Een belangrijke feature van de nieuwe website is de adviseurzoeker. Op bijna alle pagina’s binnen de site wordt de consument voor meer informatie en advies verwezen naar een tussenpersoon. Met behulp van google maps worden alle met Cardif samenwerkende kantoren binnen een straal van 1, 2 of 5 km van het opgegeven adres weergegeven. “De adviseurzoeker is een tool waar we erg blij mee zijn en die ook heel goed past bij onze online activiteiten,” aldus Hanny Breel. “Vanuit BNP Paribas komt er ook steeds meer aandacht voor online communicatie en wij willen daar binnen de groep graag in voorop lopen. Het volgende onderdeel in onze online marketingkalender is dan ook het vernieuwen van ons extranet voor intermediairs, ook wel bekend als Finagora. We verwachten hiervoor later in 2010 een nieuwe website te kunnen presenteren, met allerlei nuttige functionaliteiten voor ons intermediair!”

Nieuwe cardif.nl past helemaal in deze tijd

Contactgegevens



Telefoon: (0162) 486 000

Neem gratis contact met ons op Vragen?