Websites intermediair goed beoordeeld

“Ik vind de website goed toegankelijk en duidelijk. Bij alle zoekmachines is deze goed vindbaar en er zit een logische opbouw en verwijzing in.”

OOSTERHOUT, 19 juli 2011 – Na een half jaar mystery shopping op websites van financieel adviseurs blijkt dat deze over het algemeen als duidelijk, toegankelijk en overzichtelijk worden ervaren. De onderzoeken worden uitgevoerd door Mystery Review in opdracht van Cardif, onderdeel van de Groep BNP Paribas. Doel van de onderzoeken is om samen te kijken waar het nóg beter kan als het gaat om klantbeleving op de adviesmarkt.

Sinds 2008 zet Cardif de expertise van Mystery Review in om onderzoek te doen naar de klantbeleving bij haar business partners. In 2011 staat de online klantbeleving centraal. De mystery shoppers beoordelen in hoeverre de websites van het intermediair vindbaar, toegankelijk, overzichtelijk en informatief zijn. Daarnaast stellen ze per e-mail een vraag en kijken ze naar de kwaliteit van de reactie. Na afloop ontvangt elk kantoor een rapport en toelichting.

Verbeterpunt: reactie op vragen
Inmiddels zijn er enkele tientallen websites geanalyseerd; de resultaten zijn positief. Het overgrote deel wordt ervaren als toegankelijk en logisch. De belangrijkste pagina’s zijn in alle gevallen via één klik bereikbaar. Verbeteringen zijn nog te maken in de reactie op de gestelde vragen. Positief is dat er in alle gevallen binnen drie werkdagen reactie kwam en in bijna alle gevallen was dat zelfs binnen 24 uur. Jammer was dat een deel daarvan bestond uit automatisch gegenereerde antwoorden, waardoor in de helft van de gevallen de vraag niet 100% duidelijk is beantwoord. Driekwart van de reacties stimuleerde uiteindelijk wel in het gebruikmaken van de aangeboden service.

Kans: social media
Laatste kans ligt op het gebied van social media. Een groot deel van de onderzochte business partners is wel actief op LinkedIn en Twitter, maar geeft dit niet aan op haar website.

Mooi voorbeeld: Baar Financieel Advies
De tot nu toe best beoordeelde website is van Baar Financieel Advies. In dit filmpje wordt door Mystery Review uitgelegd waarom dit zo is. In de loop van het jaar wordt een vergelijkbaar aantal websites van business partners geanalyseerd. Na afloop van het onderzoek maakt Cardif de uiteindelijke winnaar bekend.

Websites intermediair goed beoordeeld

Contactgegevens



Telefoon: (0162) 486 000

Gerelateerde artikelen

Neem gratis contact met ons op Vragen?