Wij helpen u graag en goed

Als u iets overkomt, dan wilt u dat wij uw claim goed behandelen. Maar u wilt ook dat wij u snel helpen. Stuurt u ons per e-mail een vraag of een claim? Dan ontvangt u meteen een ontvangstbevestiging. En binnen maximaal 10 werkdagen sturen wij u een inhoudelijke reactie. Hebt u een vraag of een claim per post naar ons gestuurd? Dan ontvangt u binnen maximaal 10 werkdagen een inhoudelijke reactie. Wij staan voor u klaar en helpen u tijdens het hele traject.

Direct vragen of hulp nodig?

Voor meer informatie of hulp bij de aangifte kunt u bellen naar de afdeling claims:

  • Claim indienen

    Claim indienen

    • 1Claim stappen:
    •  
    Maak hieronder uw keuze waarvoor u een claim wilt indienen. Volg de stappen die u hier leest. Het is belangrijk dat u alle informatie verzamelt die wij nodig hebben. Vergeet u niet alle documenten helemaal in te vullen en uw handtekening te zetten? We kunnen u dan goed helpen!

    Maak een keuze:

    Kies aub waarvoor u een claim wilt indienen.

    Ga verder

    Stap 1

    U dient een claim voor werkloosheid in

    U dient een claim voor werkloosheid in U bent uw baan kwijtgeraakt. Dit is heel vervelend voor u. Totdat u een nieuwe baan vindt, hebt u minder of geen inkomen. Dan kunt u een claim bij ons indienen.

    Dat kan alleen als u een WW-uitkering van het UWV krijgt. De datum waarop u uw WW-uitkering krijgt, is voor ons de eerste dag van werkloosheid. Krijgt u een bijstandsuitkering of een vervroegde pensioenuitkering? Dan kunt u geen claim bij ons indienen.

    Stap 2

    Stuur ons informatie

    Wij beoordelen graag of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

    • Kopie identiteitsbewijs
    • Uw arbeidsovereenkomst.
    • Uw laatste loonstrook.
    • De brief van het UWV waarin staat dat u een WW-uitkering krijgt.
    • Betaalspecificaties van het UWV over minimaal 30 dagen.
    • Een bankafschrift. Hierop staan duidelijk de naam en IBAN van de begunstigde.
    • Eén van de volgende documenten:

    • - Een beëindigingovereenkomst of vaststellingsovereenkomst.
      - Een ontslagvergunning van het UWV.
      - Verzoek-verweerschrift en beschikking van de rechtbank.
    • Het claimformulier: Dit formulier vindt u onder stap 3.

    Dit overzicht afdrukken

    Stap 3

    Claim indienen

    U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

    Schriftelijk claim indienen
    Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier. Print het uit en vul het helemaal in. Stuur het claimformulier en uw informatie uit stap 2 naar ons op.

    Ons adres is:
    BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen N.V.
    t.a.v. Afdeling Claims
    Postbus 4006
    4900 CA Oosterhout

    U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: claims@bnpparibascardif.com.

    Claimformulier (.pdf)

     


    Telefonisch claim indienen
    Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Ons telefoonnummer is 0800 48 64 860.

    Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

    Stap 1

    U dient een claim voor arbeidsongeschiktheid in

    U bent arbeidsongeschikt geworden. Dit is heel vervelend voor u. U kunt hiervoor een claim bij ons indienen. Dat kan in de volgende situaties:

    • U hebt zich ziek gemeld bij uw werkgever.
    • U krijgt een uitkering van het UWV volgens de Ziektewet.
    • Het UWV heeft u gekeurd. U krijgt een WIA-uitkering.
    • U bent zelfstandig ondernemer. U bent zelf bij een arts of specialist geweest. U kunt niet meer (volledig) werken.

    Lees meer over arbeidsongeschiktheid in de brochure van het Verbond van Verzekeraars.

    Stap 2

    Stuur ons informatie

    Wij beoordelen of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

    • Kopie identiteitsbewijs
    • Verslagen van uw gesprekken met de bedrijfsarts. Dit vraagt u op tijdens uw bezoek aan uw bedrijfsarts. Hij stuurt u de verslagen.
    • Uw laatste loonstrook.
    • Als u een uitkering krijgt volgens de Ziektewet: de brief waarin staat dat u een uitkering volgens de Ziektewet krijgt. Plus de laatste specificatie van uw uitkering.
    • Als u een WIA-uitkering krijgt: De brief waarin staat dat u een WIA-uitkering krijgt. In deze brief staat duidelijk uw arbeidsongeschiktheidspercentage. Stuurt u ons ook het arbeidsdeskundige rapport en het medisch verslag van het UWV.
    • Een bankafschrift. Hierop staan duidelijk de naam en IBAN van de begunstigde.
    • Als u zelfstandig werkt: een uittreksel van de Kamer van Koophandel.
    • Twee machtigingen. Deze vindt u onder de volgende stap: stap 3.
    • Het claimformulier. Dit formulier vindt u onder stap 4.

    Dit overzicht afdrukken

    Stap 3

    Vul de machtigingen in

    Hieronder vindt u links naar twee machtigingen. Wilt u deze machtigingen downloaden, uitprinten en helemaal invullen? Deze machtigingen kunt u meesturen met de informatie onder stap 2.

    Waarom hebben wij de machtigingen nodig?
    Hiermee geeft u ons toestemming om medische informatie bij uw arts en werkgever op te vragen.

    Bent u bij meerdere artsen onder behandeling (geweest) voor de oorzaak van de arbeidsongeschiktheid?
    U dient voor al deze artsen een medische machtiging in te vullen. U zult in ieder geval één machtiging voor uw huisarts en één voor uw bedrijfsarts moeten invullen. Bent u in behandeling bij een andere arts, specialist of therapeut, bijv. in een ziekenhuis? Dan vult u per arts nog een machtigingsformulier in.

    Uw arts vragen wij alleen om informatie over de oorzaak van uw arbeidsongeschiktheid. Uw werkgever vragen wij:

    • Op welke datum hebt u zich ziek gemeld?
    • Wat is de reden van uw arbeidsongeschiktheid?
    • Hoe vaak en hoe lang hebt u zich ziek gemeld?


    Download hieronder de machtigingen

    Medische machtiging (.pdf)

    Machtiging werkgever (.pdf)

     

    Let op! Wij hebben de machtigingen nodig om uw claim in behandeling te nemen. Vult u deze helemaal in? Dan kunnen we uw claim sneller behandelen.

    Stap 4

    Claim indienen

    U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

    Schriftelijk claim indienen
    Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier, print het uit en vul het helemaal in. Hebt u ervoor gekozen om de premie voor uw arbeidsongeschiktheidsverzekering van uw belasting af te trekken? Vult u dan ook de loonheffingsverklaring in. Deze knop vindt u ook hieronder.

    Stuur het claimformulier, eventueel uw loonheffingsverklaring, uw informatie uit stap 2 en de machtigingen uit stap 3 naar ons op.

    Ons adres is:
    BNP Paribas Cardif Schadeverzekeringen N.V.
    t.a.v. Afdeling Medische Dienst
    Postbus 4006
    4900 CA Oosterhout

    U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: medischedienst@bnpparibascardif.com.

    Claimformulier (.pdf)

    Loonheffingsverklaring (.pdf)

     

    Telefonisch claim indienen
    Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Ons telefoonnummer is 0800 48 64 860.

    Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

    Stap 1

    U dient een claim voor een overlijden in

    Uw partner of iemand uit uw familie / vriendenkring is pas geleden overleden. Onze oprechte deelneming. Had de overledene een overlijdensrisicoverzekering? Dan kunt u een claim indienen.

    Stap 2

    Stuur ons informatie

    Wij beoordelen of u recht hebt op een uitkering. Hiervoor hebben wij informatie nodig. U hebt de mogelijkheid om alles eenvoudig digitaal naar ons op te sturen. Zodat wij u nog sneller kunnen helpen. Wat hebben wij nodig?

    • Kopie identiteitsbewijs van de nabestaande.
    • Een kopie van de akte van overlijden.
    • Een kopie van de verklaring van erfrecht. U leest in de algemene verzekeringsvoorwaarden of we deze verklaring nodig hebben. Of vraag het na bij uw adviseur.
    • Het claimformulier. Dit formulier vindt u onder stap 3.
    • Een rekeningafschrift. Hierop staat de naam en IBAN van de nabestaande.

    Dit overzicht afdrukken

    Stap 3

    Claim indienen

    U kunt uw claim op de volgende manieren indienen.

    Schriftelijk claim indienen
    Hieronder vindt u de knop naar het claimformulier, print het uit en vul het helemaal in. Stuur het claimformulier en uw informatie uit stap 2 naar ons op.

    Ons adres is:
    BNP Paribas Cardif Levensverzekeringen N.V.
    t.a.v. Afdeling Medische Dienst
    Postbus 4006
    4900 CA Oosterhout

    U kunt uw stukken ook inscannen en mailen naar: medischedienst@bnpparibascardif.com.

    Claimformulier (.pdf)

     

    Telefonisch claim indienen
    Bent u niet in staat het claimformulier te printen? Bel ons dan gerust. U kunt ons bereiken van maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 en 17.30 uur. Ons telefoonnummer 0800 48 64 860.

    Hebben wij alle informatie van u gekregen? Dan kunnen we beoordelen of u recht hebt op een uitkering.

  • Veelgestelde vragen bij het indienen van een claim
  • Stuur ons een vraag
  • Cardif Cares

Neem gratis contact met ons op Vragen?