Wij stellen u graag aan Guido Wassink voor, hoofd van de afdeling Sales & Business Development. Hij vertelt over zijn vakantie én over zijn plannen na de zomer.

Kun je wat over jezelf vertellen?
Tja, waar zal ik beginnen? Ik ben een Bourgondisch ingestelde sportieve gezinsman, die het deze dagen heerlijk vindt om met de drie kids in het zwembad in de achtertuin te spelen. 

Wat is je functie bij BNP Paribas Cardif?
Hoofd van de afdeling Sales & Business Development. 


Wat is het mooiste onderdeel van je werk?
Met collega’s en business partners sparren over hoe we bestaande en nieuwe producten kunnen ontwikkelen waarmee we verzekeren nog toegankelijker kunnen maken.


Hoe heb jij de eerste helft van dit jaar beleefd?
Poeh! De eerste helft van het jaar was dynamisch druk. Alles kon weer na Corona, dus ik heb veel leuke congressen, seminars en business partner dagen bezocht. Leuk om iedereen weer face-to-face te zien in plaats van via een scherm. We hebben een mooie pilot gelanceerd waarmee huizenkopers verantwoord en verzekerd op een woning kunnen bieden. Mooie nieuwe partners erbij voor onze (bank)garanties. Nieuwe digitale modellen bedacht en we doen er nog steeds alles aan om het risico van arbeidsongeschiktheid  beter bij de consument onder de aandacht te krijgen. Mede door long-Covid is er een enorme stijging van het aantal nieuwe arbeidsongeschikten, dus extra aandacht hiervoor mag wel. En nog net voor de zomer hebben we samen met onze volmachtpartner Hera Life een eenvoudige en betaalbare verzekering voor ondernemers gelanceerd. Best veel dus!   


Heb je nog leuke vakantieplannen?
Ach, met drie kinderen kom je al snel uit op zon, zwembad en zee in Frankrijk. Overdag zwemmen, zandkastelen bouwen en erop uittrekken in de omgeving. ’s Avonds barbecueën met een koud wijntje erbij en natuurlijk de kinderdisco. 


Wat gaat er zeker mee op vakantie?
Mijn Apple Watch die ik via a.s.r. Vitality in twee jaar terug kan verdienen als ik voldoende beweeg. Moet wel mee dus!


Waar ligt jouw focus op na de zomer?
We blijven onze verzekeringen verder ontwikkelen zodat ze nog beter aansluiten op de wensen van zowel adviseurs als consumenten. Bijvoorbeeld hoe wij onze verzekeringen zo efficiënt en digitaal mogelijk kunnen aanbieden. Verder kijken we samen met onze Belgische collega’s welke producten we in elkaars markten kunnen introduceren. Heel leuk traject om samen te doen.