Hieronder leest u een interview met Willy de Vos van Willy de Vos Hypotheken in Sommelsdijk over haar ervaringen met de Hypotheek Aflos Verzekering.

Wie ben je en waar werk je?
Ik ben Willy de Vos en heb sinds 2,5 jaar mijn eigen financieel adviesbureau in Sommelsdijk. Mijn focus ligt op hypotheekadvies. Dit ligt het dichtst bij mezelf . Want ik vind het belangrijk en leuk om mensen te helpen met de grootste aankoop van hun leven.

Je kunt via HUISMERK de Hypotheek Aflos Verzekering adviseren. Wat was je eerste gevoel bij dit product?
Een product dat heel overzichtelijk is. De klant weet waar hij aan toe is: what you see is what you get. Dat is belangrijk en ik kan het op een simpele manier communiceren met de klant. De Hypotheek Aflos Verzekering is een eenvoudige oplossing en het is duidelijk wat dit betekent voor mijn klant. Er zijn geen lijken die in de toekomst uit de kast kunnen vallen.

We horen best vaak dat het een goed product is. Maar dat adviseurs niet goed weten hoe ze het weg moeten schrijven in hun advies. Of hoe ze het mee moeten nemen in hun advies. Jij zegt dat het juist wel makkelijk is om het mee te nemen.
Het is inderdaad makkelijk om te adviseren. Waar wij vaak tegenaan lopen als adviseur, is de vraag vanuit welk uitgangspunt je gaat rekenen. In mijn adviesgesprek neem ik de Hypotheek Aflos Verzekering standaard mee, zodat mijn klant vanaf het eerste moment een maandlast ziet inclusief de Hypotheek Aflos Verzekering. Dit is en voelt voor de klant heel natuurlijk.
De output uit Finagora is een onmisbaar onderdeel van mijn adviesrapporten; het is duidelijk en overzichtelijk. Mijn klant ziet direct wat het product doet en wat de kosten per maand zijn.

Adviseer je altijd een Hypotheek Aflos Verzekering?
Ja in principe wel. BNP Paribas Cardif heeft sinds kort een heel handige tool: de aflosindicator. Hiermee kan ik snel berekenen of een Hypotheek Aflos Verzekering zinvol is om mee te nemen in het adviesgesprek. Deze tool voorziet mij ook van input om mijn adviesmotivatie nog beter te verwoorden.

Heb je al klanten die verrassend reageren?
Niet specifiek verrassend. Maar je merkt wel dat ze makkelijker ja zeggen dan bij een traditionele woonlastenverzekering. Het is gewoon heel simpel en makkelijk voor mij als adviseur, maar zeker ook voor mijn klant.

Je zegt dus eigenlijk dat ook de klanten positiever tegenover deze verzekering staan dan tegenover andere arbeidsongeschiktheidsoplossingen?
Ja, dat klopt. Je kunt het makkelijker aan je klant vertellen en adviseren. Zonder dat je hoeft uit te leggen. Er zijn weinig beperkingen. Dat is voor de klant het belangrijkst. De klant heeft een schema en weet op elk moment hoe hoog de uitkering is. Aan de voorkant wordt beoordeeld of de klant ervoor in aanmerking komt. In mijn beleving zijn er weinig uitzonderingen waarop de Hypotheek Aflos Verzekering niet uitkeert. De verzekering is transparant.