Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
Kunnen wij uw premie niet automatisch van uw rekening schrijven? Dan kunt u de premie zelf betalen. Neem dan eerst contact met ons op.
U krijgt een herinnering. Betaalt u dan nog steeds niet de premie? Dan stoppen we uw verzekering. U kunt dan geen uitkering meer krijgen. Soms moeten wij ook uw bank informeren. Bijvoorbeeld als u een overlijdensrisicoverzekering hebt. Dit kan financiële gevolgen voor u hebben.
Neem contact op met uw bank. Zij kijken het graag voor u na.
U en uw financieel adviseur krijgen dan een brief van ons. Hierin staat hoe hoog uw achterstand is. En wat u moet doen. Konden wij de premie niet automatisch van uw rekening schrijven? Dan staat daarbij een reden vermeld.
Volgens Europese regels moeten alle bedrijven die bij klanten incasseren vanaf 1 augustus 2014 de klant van tevoren vertellen welk bedrag op welke dag geïncasseerd wordt. U kunt er dan voor zorgen dat op deze dag voldoende saldo op uw rekening staat en wij correct kunnen incasseren. Zo kunt u een betalingsachterstand voorkomen. Wij sturen de vooraankondiging voor de hele looptijd van de verzekering mee met de polis.