Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
De begunstigde krijgt de uitkering. Of u deze kan veranderen, hangt af van uw verzekering. En van wat er op uw polisblad staat. Staat hier dat de begunstiging is aanvaard? Dan mag u de begunstigde alleen veranderen als hij of zij dat goedvindt.
Dat kan. Geef het aan op dit formulier. U krijgt binnen twee werkdagen antwoord. We sturen u een e-mail of we bellen u. U kunt op het formulier aangeven wat u het prettigst vindt.
Dit kan soms binnen de verzekering die u nu hebt. En soms moet u hiervoor een extra verzekering afsluiten. Dat hangt af van uw verzekering en van de algemene verzekeringsvoorwaarden die voor u gelden.
Wilt u de hoogte van het verzekerd bedrag verlagen?
Past het verzekerd bedrag niet meer bij uw huidige situatie? Dan hebt u de mogelijkheid om het verzekerd bedrag op uw verzekering te verlagen. Dit is afhankelijk van de algemene polisvoorwaarden behorende bij uw verzekering. Stuurt u ons hiervoor een door de verzekeringnemer ondertekend verzoek. Hier vindt het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.
Hebt u een Life Care Overlijdensrisicoverzekering?
Hebt u uw verzekering in onderpand gegeven aan uw hypotheekverstrekker? Dan moet de hypotheekverstrekker (bank) toestemming geven voor het verlagen van uw verzekerd bedrag. U kunt dit akkoord bij uw hypotheekverstrekker opvragen. Zij sturen dit vervolgens naar ons toe. Zodra wij uw ondertekende wijzigingsverzoek en het akkoord van de hypotheekverstrekker hebben ontvangen, kunnen wij het verzekerd bedrag verlagen.
U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en de eventueel benodigde stukken, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar BNP Paribas Cardif Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.
Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.
Om de verzekeringnemer te kunnen wijzigen, hebben wij een door de huidige en nieuwe verzekeringnemer ondertekend verzoek nodig. Stuurt u ook een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer mee? Hier vindt u het formulier dat u hiervoor kunt gebruiken.
U kunt uw verzoek, met daarop uw handtekening en een kopie van het identiteitsbewijs of paspoort van de nieuwe verzekeringnemer, scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.
Hebben wij uw wijzigingsverzoek met de opgevraagde informatie ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.
Wij mogen de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering veranderen. Dat mogen wij doen als wij een nieuw voorstel sturen. Verandert de wet- of regelgeving? En heeft dit direct gevolgen voor uw verzekering? Dan mogen wij voor een bepaalde groep verzekeringen of verzekeringnemers op elk moment en zo vaak als nodig is de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden veranderen. Wij wachten dan niet tot het moment waarop wij u een nieuw voorstel sturen. Dat doen wij bijvoorbeeld als het UWV de WIA-keuring op een ander moment gaat doen. In de laatste twintig jaar is de wet gemiddeld eens in de zeven jaar veranderd. De invoering van de Wet Arbeidsmarkt in Balans vanaf 2020 was de laatste grote verandering.
Veranderen wij de maandpremie of de verzekeringsvoorwaarden? Dan ontvangt u daarover eerst bericht van ons. U krijgt ons bericht minimaal twee maanden voor de datum waarop de wijziging ingaat. Hierin leest u:
- Wat er is veranderd.
- De reden voor de verandering.