Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
Wij mogen de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering veranderen. Dat mogen wij doen als wij een nieuw voorstel sturen. Verandert de wet- of regelgeving? En heeft dit direct gevolgen voor uw verzekering? Dan mogen wij voor een bepaalde groep verzekeringen of verzekeringnemers op elk moment en zo vaak als nodig is de maandpremie of verzekeringsvoorwaarden veranderen. Wij wachten dan niet tot het moment waarop wij u een nieuw voorstel sturen. Dat doen wij bijvoorbeeld als het UWV de WIA-keuring op een ander moment gaat doen. In de laatste twintig jaar is de wet gemiddeld eens in de zeven jaar veranderd. De invoering van de Wet Arbeidsmarkt in Balans vanaf 2020 was de laatste grote verandering.
Veranderen wij de maandpremie of de verzekeringsvoorwaarden? Dan ontvangt u daarover eerst bericht van ons. U krijgt ons bericht minimaal twee maanden voor de datum waarop de wijziging ingaat. Hierin leest u:
- Wat er is veranderd.
- De reden voor de verandering.
U kunt de verzekering laten splitsen zodat u ieder u eigen verzekering krijgt. Om de verzekering te kunnen splitsen, hebben wij een door u beiden ondertekend verzoek nodig. Hieronder vindt u de knop naar het formulier welke u kunt gebruiken voor het wijzigen van de verzekeringnemer.
Hebt u een verzekering met dekking arbeidsongeschiktheid en/of werkloosheid? Hier kunt u het formulier downloaden dat u hiervoor kunt gebruiken.
Hebt u een verzekering met dekking overlijden? Hier kunt u het formulier downloaden dat u hiervoor kunt gebruiken.
Betaalt u de verzekering met een maandpremie? Stuurt u ons dan ook een nieuwe machtiging voor het afschrijven van de maandpremie. Deze kunt u hier downloaden.
U kunt het door u beiden ondertekend verzoek scannen of er een foto van maken en als bijlage e-mailen naar info@bnpparibascardif.nl. Hebt u deze mogelijkheid niet? Stuur dan uw verzoek per post naar Postbus 4006, 4900 CA Oosterhout.
Hebben wij uw wijzigingsverzoek ontvangen? Dan beoordelen wij of wij uw verzekering kunnen aanpassen.
Nee, dit heeft geen gevolgen voor uw hypotheek. U moet zich wel realiseren dat u dan niet meer verzekerd bent voor arbeidsongeschiktheid en werkloosheid. Samen met uw bemiddelaar hebt u met goede redenen voor dit product gekozen. Als u wilt stoppen adviseren wij u om contact op te nemen met uw bemiddelaar.
Nee, wij doen u jaarlijks automatisch een nieuw voorstel voor een nieuwe verzekering tot maximaal de vervaldatum van uw laatste verzekering. Behalve als uw verzekering eerder is gestopt.
U kunt zich verzekeren:
- Voor arbeidsongeschiktheid.
- Voor arbeidsongeschiktheid en werkloosheid.
U kunt deze verzekeringen stopzetten met een maandelijkse opzegtermijn. Het is niet mogelijk om alleen werkloosheid te verzekeren.