Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
De herstelkostenregeling is bedoeld voor producten die vallen onder het provisieverbod. Dit staat vanaf 1 januari 2013 in de wet. Bij BNP Paribas Cardif gaat het om de Hypotheek Aflos Verzekering.
De herstelkostenregeling gaat over fouten die BNP Paribas Cardif vanaf 1 januari 2013 maakt. Bijvoorbeeld in de opmaak van polissen. Of in andere documenten en offertes die bij uw polis horen. Uw adviseur controleert deze documenten altijd. Ziet hij een fout? Dan laat hij dat aan ons weten. Wij passen de fout dan aan. Uw adviseur controleert de documenten daarna nog een keer. Dat hoort allemaal bij de normale werkwijze. Ontdekt u of uw adviseur later toch een fout? Dan gaat de herstelkostenregeling in.
Uw adviseur laat ons weten als de herstelkostenregeling moet ingaan. U kunt dit ook zelf aan ons laten weten. Is de fout opgelost? Dan stuurt de adviseur u een rekening. Deze moet u eerst zelf betalen. Daarna stuurt u de rekening naar ons. Dan betalen wij het bedrag aan u terug.
Op 1 januari 2013 is er een provisieverbod ingevoerd. Dat betekent dat een verzekeraar voor complexe en impactvolle producten geen geld aan uw adviseur mag betalen.
U kunt de rekening op twee manieren naar ons sturen.
- Stuur een e-mail naar: info@bnpparibascardif.nl.
- Stuur een brief naar:
BNP Paribas Cardif
Cardif Contact Center
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout
Zet op de rekening uw polisnummer of offertenummer. En uw rekeningnummer. Dan betalen wij u binnen zes weken.
Ja, bij beide wordt er een garantie afgegeven. Met beide garanties heeft de verkopende partij dezelfde zekerheid als de verkoop niet doorgaat. Alleen wordt een bankgarantie afgegeven door een bank en de Garantiestelling door bijvoorbeeld een verzekeraar.
Misschien is de e-mail bij uw ongewenste e-mail terecht gekomen. Zo niet, neem contact op met uw adviseur. Deze kan de e-mail opnieuw naar u toe sturen. U kunt ook contact opnemen met ons. Wij helpen u graag.
Het risico om arbeidsongeschikt te raken is bij het ene beroep hoger dan bij het andere. Daarom willen wij graag weten wat uw beroep is. Bij een klein aantal beroepen met een erg hoog risico op arbeidsongeschiktheid, kunt u de verzekering niet afsluiten. Zo kunnen wij de premie betaalbaar houden.
Doet u zwaar of gevaarlijk werk? Bijvoorbeeld:
- Werkt u in de agrarische sector? Bijvoorbeeld bij een land- of tuinbouwbedrijf of veehouder? (loonwerker, landarbeider, landbouwmachinebestuurder)
- Doet u ander zwaar werk? (stratenmaker, slachter, sloper, stucadoor, terrazzovloerenlegger)
- Doet u ander gevaarlijk werk? (boomrooier, sloper, steigerbouwer)
Werkt u op gevaarlijke plaatsen?
- Werkt u bijvoorbeeld op hoogte? Bijvoorbeeld op daken of aan gevels? (dakdekker, schoorsteenveger, gevelreiniger)
- Werkt u op of rond het water? Bijvoorbeeld onder water, in een haven, op een schip of een boorplatform op zee? (havenarbeider, schipper, visser, bergingswerker)
Bent u professioneel sporter of sportofficial (scheidsrechters e.d.)?
Als het antwoord op een van de vragen hierboven ja is, dan kunt u de verzekering niet aanvragen. We raden u aan contact op te nemen met uw adviseur.