Veelgestelde vragen
Hebt u een vraag? Dan is de kans groot dat u uw vraag op deze pagina terugvindt. Klik op een categorie hieronder.
U vraagt ons om uw verzekering te stoppen. Binnen twee werkdagen laten we u weten of dat kan. Dit hangt af van de voorwaarden van uw verzekering. Kunt u uw verzekering stoppen? Dan handelen wij uw verzoek binnen 20 werkdagen af.
Soms kunt u de afkoopwaarde van uw verzekering terugkrijgen. Dat hangt ervan af hoelang u premie hebt betaald. Wilt u de afkoopwaarde van uw verzekering opvragen? Dat kan op twee manieren:
- U stuurt ons een brief:
BNP Paribas Cardif Contact Center
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout
- Via het formulier op onze website.
Noem in uw brief of e-mail altijd uw polisnummer en uw adres. U ontvangt dan binnen 5 werkdagen een reactie van ons.
Dat kan! Vraag uw financieel adviseur daarom altijd eerst om advies. We geven u twee belangrijke redenen:
1) Wij weten niet onder welke financiële constructie u uw verzekering hebt gesloten. Uw financieel adviseur weet dat wel.
2) Wordt u arbeidsongeschikt, werkloos of overlijdt u? Dan kan dat grote financiële gevolgen hebben voor u of uw nabestaanden. Uw verzekering zorgt ervoor dat u ook dan een inkomen houdt.
Dat hangt onder andere af van de algemene verzekeringsvoorwaarden van uw verzekering. Meestal geldt het volgende:
U betaalt de premie per maand of jaar:
- U hebt een Hypotheek Opvang Polis? Dan hebt u een maand opzegtermijn.
- U hebt een Life Care Overlijdensrisicoverzekering? U kunt de verzekering één keer per jaar stopzetten. Hebt u uw verzekering in onderpand gegeven aan uw bank? Dan moet de bank eerst toestemming geven.
- U hebt een Life Care Overlijdensrisicoverzekering met de algemene verzekeringsvoorwaarden LCO0611 of LCO0212? U kunt de verzekering op ieder moment opzeggen. U hebt een maand opzegtermijn.
U mag uw verzekering op ieder moment zonder opgave van reden stopzetten. Hebben wij uw verzoek ontvangen? Dan stopt uw verzekering binnen één maand. Stopt u uw verzekering binnen dertig dagen nadat de eerste verzekering is ingegaan en hebt u al premie betaald? Dan betalen wij die terug.
U betaalt de premie vooraf:
- U hebt een Hypotheek Opvang Polis? U kunt de verzekering één keer per vijf jaar stopzetten. Dit rekenen we vanaf de ingangsdatum.
- U hebt een Life Care Overlijdensrisicoverzekering? Dan kunt u de verzekering één keer per vijf jaar stopzetten. Dit rekenen we vanaf de ingangsdatum. Hebt u uw verzekering in onderpand gegeven aan uw bank? Dan moet de bank eerst toestemming geven.
- U hebt een Hypotheek Opvang Polis met de algemene verzekeringsvoorwaarden HOP0910 of HOP0212? U kunt de verzekering op ieder moment opzeggen. U hebt een maand opzegtermijn.
- U hebt een Life Care Overlijdensrisicoverzekering met de algemene verzekeringsvoorwaarden LCO0611 of LCO0212? Dan kunt u de verzekering op ieder moment opzeggen. U hebt een maand opzegtermijn.
We verlengen uw verzekering automatisch tot uiterlijk de datum einde hypotheek/bereiken eindleeftijd (dit is de datum tot wanneer wij uw verzekering maximaal verlengen). Minimaal twee maanden voor de contractvervaldatum krijgt u een nieuwe polis waarin uw premie en voorwaarden staan. Zo hebt u een verzekering die past bij uw persoonlijke situatie.
BNP Paribas Cardif doet haar best om geen fouten te maken. Maar soms gaat er wel eens wat mis. Uw adviseur moet dit dan herstellen. Daarvoor moet u hem betalen. Gebeurt dit bij u? Dan betaalt BNP Paribas Cardif dit geld aan u terug. Dit staat in de herstelkostenregeling van het Verbond van Verzekeraars.
De herstelkostenregeling is bedoeld voor producten die vallen onder het provisieverbod. Dit staat vanaf 1 januari 2013 in de wet. Bij BNP Paribas Cardif gaat het om de Hypotheek Aflos Verzekering.
De herstelkostenregeling gaat over fouten die BNP Paribas Cardif vanaf 1 januari 2013 maakt. Bijvoorbeeld in de opmaak van polissen. Of in andere documenten en offertes die bij uw polis horen. Uw adviseur controleert deze documenten altijd. Ziet hij een fout? Dan laat hij dat aan ons weten. Wij passen de fout dan aan. Uw adviseur controleert de documenten daarna nog een keer. Dat hoort allemaal bij de normale werkwijze. Ontdekt u of uw adviseur later toch een fout? Dan gaat de herstelkostenregeling in.
Uw adviseur laat ons weten als de herstelkostenregeling moet ingaan. U kunt dit ook zelf aan ons laten weten. Is de fout opgelost? Dan stuurt de adviseur u een rekening. Deze moet u eerst zelf betalen. Daarna stuurt u de rekening naar ons. Dan betalen wij het bedrag aan u terug.
Op 1 januari 2013 is er een provisieverbod ingevoerd. Dat betekent dat een verzekeraar voor complexe en impactvolle producten geen geld aan uw adviseur mag betalen.
U kunt de rekening op twee manieren naar ons sturen.
- Stuur een e-mail naar: info@bnpparibascardif.nl.
- Stuur een brief naar:
BNP Paribas Cardif
Cardif Contact Center
Postbus 4006
4900 CA Oosterhout
Zet op de rekening uw polisnummer of offertenummer. En uw rekeningnummer. Dan betalen wij u binnen zes weken.
Ja, bij beide wordt er een garantie afgegeven. Met beide garanties heeft de verkopende partij dezelfde zekerheid als de verkoop niet doorgaat. Alleen wordt een bankgarantie afgegeven door een bank en de Garantiestelling door bijvoorbeeld een verzekeraar.
Misschien is de e-mail bij uw ongewenste e-mail terecht gekomen. Zo niet, neem contact op met uw adviseur. Deze kan de e-mail opnieuw naar u toe sturen. U kunt ook contact opnemen met ons. Wij helpen u graag.
Het risico om arbeidsongeschikt te raken is bij het ene beroep hoger dan bij het andere. Daarom willen wij graag weten wat uw beroep is. Bij een klein aantal beroepen met een erg hoog risico op arbeidsongeschiktheid, kunt u de verzekering niet afsluiten. Zo kunnen wij de premie betaalbaar houden.
Doet u zwaar of gevaarlijk werk? Bijvoorbeeld:
- Werkt u in de agrarische sector? Bijvoorbeeld bij een land- of tuinbouwbedrijf of veehouder? (loonwerker, landarbeider, landbouwmachinebestuurder)
- Doet u ander zwaar werk? (stratenmaker, slachter, sloper, stucadoor, terrazzovloerenlegger)
- Doet u ander gevaarlijk werk? (boomrooier, sloper, steigerbouwer)
Werkt u op gevaarlijke plaatsen?
- Werkt u bijvoorbeeld op hoogte? Bijvoorbeeld op daken of aan gevels? (dakdekker, schoorsteenveger, gevelreiniger)
- Werkt u op of rond het water? Bijvoorbeeld onder water, in een haven, op een schip of een boorplatform op zee? (havenarbeider, schipper, visser, bergingswerker)
Bent u professioneel sporter of sportofficial (scheidsrechters e.d.)?
Als het antwoord op een van de vragen hierboven ja is, dan kunt u de verzekering niet aanvragen. We raden u aan contact op te nemen met uw adviseur.
Wij willen niet dat u achteraf teleurgesteld bent. Daarom vragen wij u om een aantal verklaringen af te leggen over onder andere uw werk en uw gezondheid. Doordat u nu de verklaring invult, hoeft u geen medische vragenlijst in te vullen. Zo kunnen we u sneller bevestigen dat u verzekerd bent.
Wij voeren na het afronden van de aanvraag enkele controles uit. U ontvangt daarna zo snel mogelijk bericht van ons. Hier hebben wij maximaal vier werkdagen voor nodig.
U verklaart dat u nog werkloos bent. En u moet aantonen dat u geen bijstandsuitkering krijgt. En dat uw inkomen niet boven het bijstandsniveau ligt. Wij kunnen u bijvoorbeeld vragen om uw inkomensoverzicht van het UWV.
De contractduur is 12 maanden. We verlengen uw verzekering automatisch tot uiterlijk de datum einde hypotheek/bereiken eindleeftijd (dit is de datum tot wanneer wij uw verzekering maximaal verlengen).
Minimaal twee maanden voor de contractvervaldatum krijgt u een nieuwe polis waarin uw premie en voorwaarden staan. Zo hebt u een verzekering die past bij uw persoonlijke situatie.
U kunt de verzekering maandelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.